Bemutatkozás
Jelenleg az alsósok és felsősök két külön szinten tanulnak.
1.osztály:
Fontosnak tartjuk, hogy a hozzánk jövő kis elsősöknél a cselekvő tanulásra, játékra, élmények aktív megélésre, gyakorlásra építsük fel a tananyagot. Megtanulják, hogy önállóan gondoskodjanak a holmijukról lassanként teljes segítség nélkül, és megfelelően tudják használni a ceruzát az apró sorközökben, vonalas, vagy kockás füzetekben. Időt kell hagyni nekik számos dolog megszokására. Az első osztályban a csoportos munkára, az együttműködésre, az önkéntességre, a játékosságra, a saját élmények szerzésére helyezzük a hangsúlyt ellenben az állami oktatás verbalitásra épülő tanítási gyakorlatával. Játékosan, átmenetet képezve az óvoda és iskola között foglalkozunk velük, hogy legyen idejük felkészülni a későbbi, komolyabb tanulási folyamatokra
.
2-3-4.osztály:
Ebben az életkorban még mindig érzelmi lény a gyermek, ez a jellemzője fokozatosan alakul át tudatossággá, éppen a felfedező tanulás öröme által. Azért érdemes ilyenkor csoportmunkában megoldatni a feladatokat a kisdiákokkal, mert egyiküknek a tudása segítheti a többit: van, aki az elemzésben jobb, másikuk az írásban vagy a rajzolásban. Közös eredményük lehet így egy-egy sikeres megoldás. Az egyéni képességek, az érdeklődés, a játék, a cselekvés, az együttműködés és az önálló gondolkodás mezsgyéjén a teljes pedagógiai paletta módszereit érdemes alkalmazni.
5-6.osztály:
A hozzánk kerülő 5.-6. osztályos gyermekek az eddigi tapasztalatok alapján úgy kerülnek hozzánk, hogy kudarc élmények hálójába kerültek. Kiderül, hogy ő nem is okos, nem is ügyes, mert egyszerűen nem megy a tanulás. Hiába tölti vele az idejét, nincs eredménye, ráadásul több, hosszabb a lecke, és igen gyakran bonyolult a megfogalmazása is.
A mai gyerekek a világhálón nőnek fel. Más a szókincsük. Van olyan témakör, amiben igen gazdag, más területeken pedig alacsony. Koncentrációjuk alacsony, mert az agy védekezik a mérhetetlen mennyiségű információ ellen. Ha mindenre figyelne, lassan megőrülne. Azt azonban nem tanulta meg, hogy mi a fontos, és mi lényeges. Nem tanította meg nekik senki, hogyan szűrje a lényeges információkat.
7-8.osztály:
A hetedik osztályban már elkezdjük a felvételi előkészítőt diákjaink számára ahhoz, hogy a nyolcadik évfolyamba lépve már gyakorlatiasabb tudással érkezzenek és megfelelő felkészültséggel teljesíthessék a központi felvételi megmérettetést.
Napirendünk
Megérkeznek a gyerekek az iskolába.
8:30-9:00 1.óra
9:00-9:20 Reggeli
9:20-10:10 2.óra
10:30-11:15 3. óra
11:35-12:20 4.óra
12:20-13:20 Ebédszünet
13:20-14:00 5.óra (Felsősöknek)
14:30
Délutáni kreatív foglalkozások napi bontásban, szabad játék
15:00-16:30
Hazamenetel


Az alsósok órái 13 óráig, a felsősök délután 14 óráig tanulnak hosszabb szünetekkel.
Délután önvédelmet, kreatív foglalkozást, elsősegélynyújtást és kirándulós foglalkozást szervezünk számukra, majd a szabad játék következik.
Iskolánkban szaktanárok, óraadó tanárok, szakképzett tanítók oktatják a diákokat, és az ő munkájukat egészíti ki a Fejlesztő-és Gyógypedagógusunk és Pedagógiai asszisztensünk.
Napirendünkben fontos a folyamatosság, és az, hogy a diákjaink a megfelelő ritmusban fejlődjenek.
Fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek a NAT elsajátítását úgy tegyék meg, hogy a tanulási folyamatokban sajátos meglátásuk és érzelemviláguk is megjelenjen.
Nálunk nincs csengetés a tanórák között, viszont egyedi hívózenével jelezzük feléjük az órák kezdetét, amit együtt találunk meg a tanév kezdetén.
A második évfolyamtól a diákok létszám és a tanmenet szerint vannak összevonva.
Hangsúlyt fektetünk arra is hogy egyéni képességeiket figyelembe véve a foglalkozásokat akár differenciáltan is megoldjuk.
Ugyanakkor képesek a csoportmunkában való részvételre, számos projektfeladatban csillanthatják meg tudásukat és remekelhetnek különböző előadásaikkal.
A délutáni különórák és a szabad játék után 15 órától érkezhetnek a szülők a gyermekeikért.




