Bemutatkozás

Jelenleg az alsósok és felsősök két külön szinten tanulnak.

1.osztály:

Fontosnak tartjuk, hogy a hozzánk jövő kis elsősöknél a cselekvő tanulásra, játékra, élmények aktív megélésre, gyakorlásra építsük fel a tananyagot.  Megtanulják, hogy önállóan gondoskodjanak a holmijukról lassanként teljes segítség nélkül, és megfelelően tudják használni a ceruzát az apró sorközökben, vonalas, vagy kockás füzetekben. Időt kell hagyni nekik számos dolog megszokására. Az első osztályban a csoportos munkára, az együttműködésre, az önkéntességre, a játékosságra, a saját élmények szerzésére helyezzük a hangsúlyt ellenben az állami oktatás verbalitásra épülő tanítási gyakorlatával. Játékosan, átmenetet képezve az óvoda és iskola között foglalkozunk velük, hogy legyen idejük felkészülni a későbbi, komolyabb tanulási folyamatokra

 

.

2-3-4.osztály:  

Ebben az életkorban még mindig érzelmi lény a gyermek, ez a jellemzője fokozatosan alakul át tudatossággá, éppen a felfedező tanulás öröme által. Azért érdemes ilyenkor csoportmunkában megoldatni a feladatokat a kisdiákokkal, mert egyiküknek a tudása segítheti a többit: van, aki az elemzésben jobb, másikuk az írásban vagy a rajzolásban. Közös eredményük lehet így egy-egy sikeres megoldás. Az egyéni képességek, az érdeklődés, a játék, a cselekvés, az együttműködés és az önálló gondolkodás mezsgyéjén a teljes pedagógiai paletta módszereit érdemes alkalmazni.

 

5-6-7.osztály:  

A hozzánk kerülő 5.-6.-7. osztályos gyermekek az eddigi tapasztalatok alapján úgy kerülnek hozzánk, hogy  kudarc élmények hálójába kerültek. Kiderül, hogy ő nem is okos, nem is ügyes, mert egyszerűen nem megy a tanulás. Hiába tölti vele az idejét, nincs eredménye, ráadásul több, hosszabb a lecke, és igen gyakran bonyolult a megfogalmazása is.
A mai gyerekek a világhálón nőnek fel. Más a szókincsük. Van olyan témakör, amiben igen gazdag, más területeken pedig alacsony. Koncentrációjuk alacsony, mert az agy védekezik a mérhetetlen mennyiségű információ ellen. Ha mindenre figyelne, lassan megőrülne. Azt azonban nem tanulta meg, hogy mi a fontos, és mi lényeges. Nem tanította meg nekik senki, hogyan szűrje a lényeges információkat.

8.osztály:
8.osztályosaink hybrid oktatásban részesülnek. Ez a korosztály már elég nagy ahhoz, hogy a szülő kérésére otthonról csatlakozzanak, hiszen ők már képesek arra, hogy mentor segítségével önállóan tanuljanak. Végigkísérjük őket a tanulás egyes folyamataiban és bizonyos napokat arra szánunk, hogy a kiegészítsük a hiányosságokat, értelmezzük azokat az anyagokat, amiben elakadást tapasztalunk. Folyamatos visszacsatolást kap mind a gyermek, mind pedig a szülő a fejlődési folyamatokról.

Napirendünk


7:30-8:30 
Megérkeznek a gyerekek az iskolába.

8:30
Egy félórás Beszélgető körrel indulunk, amikor megbeszéljük, hogy ki hogyan érzi magát, és visszacsatolunk az előző nap történéseire, eseményeire, mesélnek arról, hogy otthon mi történt, majd játékos feladatokkal és figyelem-koncentrációs játékokkal hangolódunk az aznapi tanulásra.

(Minden héten csütörtökön 9-10 óráig      úszás.)

9:00-9:30
Reggeli


9:30-10:30
Első tanulási blokk: Ismétléssel kezdünk, átbeszéljük az előző órán hallottakat, és újabb csoportos témafeldolgozásba kezdünk. Interaktív eszközökkel körbe járjuk a témát. 


10:45-11:30
Második tanulási blokk: Új anyag, projektmunkák feldolgozása

11:45-12:30
Harmadik tanulási blokk: záró rész, összefoglalás

12:30-13:00
Közös ebéd a mindenki által otthonról hozott finomságokból.

13:00-14:00
Szabad játék, illetve a felsősök negyedik tanulási blokkja 13:30-14:15-ig

14:30
Délutáni kreatív foglalkozások, napi bontásban, szabad játék

15:00-16:30
Hazamenetel
 
Fontos, hogy nálunk nincs ki- és becsengetés, hanem saját hívózenével jelezzük diákjaink felé a programok kezdetét, amit az év első napján együtt találunk ki a gyerekekkel. A mentorokkal  minden nap követjük a napirendet, de igyekszünk folyamatosan figyelembe venni az aktuális lelkiállapotukat is, ezért sokszor rugalmasan kezeljük a tanulási folyamatot. Amennyiben fáradtabbnak látjuk őket, kimegyünk velük a levegőre, és vagy ott folytatjuk velük a tanulást, vagy kis szünetet tartva feltöltődünk, hogy újult erővel vethessük bele magunkat a további feladatokba.
 Mivel angol anyanyelvű gyermekeink is vannak, kiemelten fontos számunkra a nyelv ismerete, ezért az angol tudásuk fenntartása és a magyar anyanyelvű gyermekeink tudásának fejlesztése érdekében naponta tartunk angol órát is. Délután klubfoglalkozásokat tartunk, de akinek iskolán kívüli elfoglaltsága van, délután már érkezhet gyermekéért.